وبلاگ مهندس مظفری

وبلاگ مهندس مظفری

این وبلاگ جهت به اشتراک گذاری تجربیات و کتابهای مورد نیاز مهندسان برق قدرت و محققین ایجاد شده است.
وبلاگ مهندس مظفری

وبلاگ مهندس مظفری

این وبلاگ جهت به اشتراک گذاری تجربیات و کتابهای مورد نیاز مهندسان برق قدرت و محققین ایجاد شده است.

علوم انسانی (علوم نفسانی، علوم حیوانی)

در دبیرستان 3 رشته قابل انتخاب است.

1- ریاضی فیزیک

2- تجربی

3- علوم انسانی

با دو رشته اول اغلب افراد آشنا هستند اما رشته سوم کمی برای بچه های فنی ناشناخته است. اغلب افراد این رشته ها را رشته ای حفظی و بدون خلاقیت می دانند که تنها بعضی از رشته های آن مثل حقوق پر درآمد محسوب می شود. مدیریت هم برای کسانی که لیسانس فنی دارند و مشغول بکار شده اند و می خواهند یک فوق لیسانسی بگیرند و در جایگاه مدیر قرار بگیرند، جلب توجه می کند.

اما این رشته همچنان مبهم و ناشناخته است. چرا حسابداری که با اعداد سر و کار دارد در آن قرار گرفته است و اقتصاد با ادبیات و تاریخ چه تناسبی دارد ؟

اقتصاد (بانک)

در یادداشت قبلی  که در مورد اقتصاد بود موشن گرافیک هایی قرار داده شد که بانک را به عنوان نهاد واسط بین کسانی که پول زیاد دارند و کسانی که به پول نیاز دارند معرفی کرده بود. در آن  مدل بانک با ضریب فزاینده می توانست پول خلق کند اما این مدل که در اغلب (بلکه تمام) کتابهای اقتصادی  معرفی شده است مدلی غلط است.

نهاد بانک (چه دولتی و چه خصوصی ) واسط پول نیست بلکه خالق پول است. یعنی مثل سریال کت جادویی بانک از جیبش هرچه بخواهد و بتواند پول در می آورد !!!!

چطور ؟!!! مگر ممکن است ؟!!!

آیا نمی شود دولت بجای اینکه با نهادهای بسیار، مانند تعزیرات و  تنظیم بازار و .... بخواهد قیمت هزار قلم کالا (آب، برق، بنزین، گوشت، شیر، حمل و نقل، ماشین، مسکن و...) را کنترل کند قدرت خلق پول را کنترل کند ؟

آیا به این ترتیب عموم قیمتهاثابت نمی ماند ؟

در موشن گرافیکهای بعدی جادوی پولی و بانکی معرفی می شود.

 

ادامه مطلب ...

اطلاع رسانی

بنده سعی کردم جزوات و مطالبی را که در وبلاگ بارگزاری می شود را حتی الامکان خودم تهیه کنم تا با خیال راحت آن را نشر دهم و هر کسی خواست از آن استفاده کند.

البته 3 سال اخیر وقت نکردم وبلاگ را توسعه دهم . به امید خدا در نظر دارم مطالب مفیدی  اضافه کنم. فقط از آنجا که اساتید محترم سایر دانشگاهها جهت استفاده از جزوات اجازه گرفته بودند، اعلام می کنم از نظر من هرچه که خود تهیه و منتشر کرده ام اجازه تکثیر و تغییر و ... دارد. به قول غربیها حق !! کپی رایت ندارد.